Na początek, Twoja strona powinna być atrakcyjna wizualnie i intuicyjnie zaprojektowana. Odwiedzający powinien być w stanie łatwo przejść do informacji lub produktów, których szuka przy minimalnym wysiłku - i bez konieczności przekopywania się przez masę rzeczy, które go nie interesują. Oprócz zwiększenia atrakcyjności witryny dla odwiedzających i zwiększenia ruchu na stronie, ważnym czynnikiem zwiększającym ruch jest również optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek. Dzięki temu pozycjonowanie Twojej strony będzie wyższe, a co za tym idzie - zdobędziesz więcej klientów.
2 duże błędy w optymalizacji witryny
Największym błędem, jaki możesz popełnić, optymalizując swoją witrynę pod kątem Google, jest niepodejmowanie żadnych działań w tym kierunku. Nawet jeśli nie masz budżetu na profesjonalne usługi SEO, możesz sam stworzyć zoptymalizowaną witrynę która będzie się lepiej pozycjonować. Istnieje wiele darmowych i tanich narzędzi i aplikacji, które pomogą Ci zacząć.
- Chociaż zawsze należy śledzić najnowsze trendy SEO i wprowadzać zmiany w miarę potrzeb, istnieją pewne błędy w optymalizacji, których można łatwo uniknąć.
- Zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych jest pierwszym częstym błędem popełnianym przez osoby próbujące zoptymalizować swoją stronę.
Chociaż gęstość słów kluczowych jest ważnym czynnikiem w SEO, przeładowanie stron i użycie zbyt wielu słów kluczowych może sprawić, że witryna będzie wyglądała na spamerską. Zbyt małe zagęszczenie słów kluczowych jest również błędem, który można łatwo naprawić za pomocą niewielkich poprawek. Pamiętaj, aby mądrze wybierać słowa kluczowe, na które chcesz uzyskać ranking.
3 proste sposoby na zwiększenie konwersji dzięki optymalizacji strony internetowej
Bez względu na to, czy Twoja firma działa w sektorze B2B czy B2C, możesz zoptymalizować swoją stronę internetową, aby generować leady, napędzać sprzedaż i zwiększać świadomość marki. Oto kilka prostych sposobów, jak to zrobić.
- Testy A/B - Jeśli nie jesteś pewien, które elementy Twojej strony internetowej generują największy ruch, testy A/B są świetnym sposobem, aby się tego dowiedzieć.
- Ten rodzaj optymalizacji strony pozwala na wprowadzanie zmian w różnych elementach witryny bez konieczności wprowadzania drastycznych zmian lub tworzenia zupełnie nowej strony.
Możesz użyć Google Analytics lub innych narzędzi online, aby porównać różne wersje, zidentyfikować te, które działają najlepiej i wprowadzić poprawki w oparciu o zebrane dane. Linkowanie wewnętrzne - Jest to jeden z najważniejszych czynników w SEO, który jest pomijany przez wiele firm. Linkowanie wewnętrzne to praktyka polegająca na łączeniu jednej strony witryny z inną stroną w tej samej witrynie, co pomaga Google zrozumieć związek między tymi stronami i zwiększa ogólny autorytet witryny.
- Admin